HISTÓRIA MYSTERY SHOPPINGU

HISTÓRIA MYSTERY SHOPPINGU

Metóda Mystery Shopping sa začala využívať v 40. rokoch minulého storočia v USA, hlavne ako nástroj kontroly spoľahlivosti a lojality zamestnancov. Spočiatku bol Mystery Shopping technikou súkromných detektívov využívanou k prevencii a zabráneniu krádeží zo strany zamestnancov, primárne v bankách a v obchodných reťazcoch.

V 70-tych a 80-tych rokoch spoločnosť Shop’n Chek (USA) spopularizovala metódu Mystery Shopping prostredníctvom rozsiahlej publicity. Ďalší rozvoj Mystery Shoppingu prišiel v 90-tych rokoch, kedy bol spojený hlavne s rozšírením internetu. Metóda overovania zákazníckych štandardov postupne prenikla aj do ďalších odvetví.

V súčasnosti je táto metóda prevažne uplatňovaná s cieľom zlepšenia kvality zákazníckeho servisu a poskytovaných služieb v bankách, nemocniciach, kinách, hoteloch a reštauráciách, v automobilovom priemysle, v štátnej správe, ako aj všade tam, kde zamestnanci firiem prichádzajú do kontaktu so zákazníkmi. V Slovenskej republike je Mystery Shopping využívaný hlavne v obchodných reťazcoch, bankách a v automobilovom priemysle. Pre svoje výhody si nachádza čoraz väčšie uplatnenie aj v štátnej správe.

História Vás nezaujala? Chceli by ste radšej mystery shopping vyskúšať vo vlastnej sieti prevádzok? KONTAKTUJTE NÁS a pripravíme Vám projekt priamo na mieru.

Text spracoval:
PaedDr. Ján Smik
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.